De stijgende populariteit van KakaoPay: impact op het uitgaande toerisme

 

Met de ontwikkeling en popularisering van digitale betalingen zijn QR-codebetalingen in Aziatische landen actiever dan ooit geworden. Daarom geven toeristen uit verschillende Aziatische gebieden, die al heel lang in deze betaalomgeving verblijven, in plaats van creditcards de voorkeur aan winkelplekken waar e-wallets kunnen worden gebruikt.

De cijfers kunnen de waarheid vertellen. In Zuid-Korea zijn KakaoPay en Naver Pay de populairste digitale portemonnees: 51% van de consumenten geeft de voorkeur aan Kakao en 30% geeft de voorkeur aan Naver. Tot december 2022 waren er ongeveer 39,4 miljoen Koreaanse gebruikers van de mobiele betaaldienst Kakao Pay.

In dit artikel zullen we het hebben over de populariteit van KakaoPay en het Koreaanse uitgaande toerisme. We vertellen u ook waarom en hoe u KakaoPay in uw winkel kunt accepteren.

Populariteit van KakaoPay en de redenen erachter

Het gebruikersbestand van KakaoPay is erg groot met een totaal aantal gebruikers van 39,4 miljoen en maandelijks actieve gebruikers van 20 miljoen. Aangezien Zuid-Korea 51,78 miljoen inwoners heeft, betekent dit dat ongeveer 76% van de bevolking deze applicatie op hun telefoons heeft geïnstalleerd.

Deze trend heeft ook buitenlandse toeristen bereikt die Zuid-Korea bezoeken. In 2023 nam het aantal buitenlandse toeristen dat KakaoPay gebruikte voor offline betalingen in Zuid-Korea snel toe. Vergeleken met januari is het betalingsbedrag in december ongeveer 14 keer toegenomen en het aantal betalingen en gebruikers met ongeveer 8 keer toegenomen.

Over het geheel genomen is kakaoPay de top 1 mobiele portemonnee in Zuid-Korea geworden. Laten we eens kijken naar de redenen achter zijn populariteit.

Sinds 2019 biedt het mobiele betalingssysteem van KakaoPay handige transactiediensten voor Koreanen die naar het buitenland reizen en buitenlandse toeristen in Zuid-Korea. Hierdoor kunnen gebruikers in het buitenland betalingen doen zonder valuta te wisselen en kunnen buitenlandse toeristen hun mobiele betalingsdiensten gebruiken bij Kakao Pay-aangesloten winkels in Zuid-Korea. Het is het enige fintech-bedrijf op de Koreaanse markt dat dergelijke diensten aanbiedt.

Zuid-Koreaans uitgaand toerisme

Het verlangen van de Koreanen naar internationaal reizen en de rijkdom aan informatie die via de massamedia en sociale netwerkplatforms wordt gedeeld, hebben de groei van het uitgaande toerisme gestimuleerd. Uit recente onderzoeken binnen de sector blijkt dat meer dan 85% van de Koreanen graag vakanties wil plannen in de komende zes maanden, waarbij reizen naar het buitenland de meest verwachte activiteit is.

Topbestemmingen van Zuid-Koreaanse toeristen

De Verenigde Staten blijven een van de top vijf bestemmingen voor uitgaande Koreaanse toeristen en blijven altijd de nummer één niet-Aziatische bestemming voor lange reizen. De meerderheid van de Koreanen kiest de Verenigde Staten als hun favoriete reisbestemming, vooral omdat het diverse reismogelijkheden en unieke ervaringen biedt die doorgaans niet beschikbaar zijn in Azië.

Bovendien is het percentage dat voor Europa kiest met 12% gestegen. Onder hen lopen Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Spanje, Duitsland en Zwitserland voorop wat betreft populariteit. Tegelijkertijd staat Parijs in een onderzoek naar de buitenlandse steden die ze het liefst willen bezoeken op de eerste plaats, gevolgd door steden als Londen en Rome.

Hoeveel geven Zuid-Koreaanse toeristen in het buitenland uit?

Onder normale omstandigheden geven ze ongeveer $4.900 uit per reis naar de VS, wat neerkomt op ruim $11 miljard aan inkomsten uit Koreaanse uitgaande toeristen, die tot de beste ter wereld behoren.

Waarom KakaoPay accepteren in uw winkel?

Met zo'n enorme Koreaanse reismarkt geeft het accepteren van KakaoPay u zeker toegang tot een klantenbestand met een zeer hoge koopkracht.

Voldoe aan de behoeften van Zuid-Koreaanse klanten

KakaoPay is een zeer populaire mobiele betaalmethode in Zuid-Korea. Veel Zuid-Koreaanse klanten gebruiken KakaoPay graag voor transacties in binnen- en buitenland. Buitenlandse verkopers die KakaoPay accepteren, kunnen deze klanten beter van dienst zijn en hun winkelervaring verbeteren.

Vergroot de verscheidenheid aan betalingsmogelijkheden

Om meer klanten aan te trekken, bieden verkopers vaak verschillende betalingsmogelijkheden aan. Het toevoegen van internationale betalingsopties zoals KakaoPay kan de klantengroepen die verkopers bedienen diversifiëren en het aantal potentiële klanten vergroten.

Bevorder het internationale toerisme en de consumptie

Met de ontwikkeling van de mondialisering kiezen steeds meer mensen ervoor om in het buitenland te reizen en te winkelen. Het accepteren van internationale betaalmethoden zoals KakaoPay kan meer internationale toeristen aantrekken, vooral Zuid-Koreaanse toeristen, en hun lokale consumptie vergroten.

Ontwikkel de grensoverschrijdende e-commerce

Met de snelle ontwikkeling van grensoverschrijdende e-commerce is het accepteren van internationale betaalmethoden een noodzakelijke voorwaarde geworden voor handelaren om hun internationale activiteiten uit te breiden. Met de acceptatie van KakaoPay kunnen buitenlandse handelaren gemakkelijker toegang krijgen tot de enorme e-commercemarkt van Zuid-Korea.

Hoe accepteert u KakaoPay in uw winkel?

Na het aangaan van een partnerschap met Alipay plus in 2018, begon Kakao Pay online betalingsdiensten aan te bieden aan verkopers die Alipay Plus over de hele wereld gebruiken. Op basis van dit partnerschap kunnen Zuid-Koreaanse toeristen bij de meeste winkels transacties uitvoeren met Alipay+ zonder extra apps te installeren. Met andere woorden: het accepteren van Alipay+ in uw winkel betekent ook het accepteren van KakaoPay.

Dit betekent dat uw winkel weliswaar de grote Chinese klanten bereikt, maar ook verbonden is met de Koreaanse markt met een groot potentieel.

Het integreren van Alipay+ in uw betalingssysteem is een cruciale stap voor uw bedrijf. Via Alipay Plus kunnen verkopers ook de belangrijkste e-wallets in Azië en de Stille Oceaan accepteren, en niet alleen in Zuid-Korea.

Om de kansen te grijpen en meer inkomsten uit Aziatische toeristen te krijgen, aarzel dan niet om contact op te nemen met Silkpay of om suggesties te vragen.

Conclusie

De stijgende populariteit van KakaoPay, vooral onder Zuid-Koreaanse gebruikers, zal een impact hebben op de manier waarop Zuid-Koreaanse toeristen in het buitenland betalen, en zal een handige en breed geaccepteerde betalingsoplossing bieden. Voor internationale verkopers voldoet het omarmen van KakaoPay door Alipay te accepteren niet alleen aan de groeiende vraag van Koreaanse toeristen, maar verbetert het ook de klantervaring door diverse betalingsopties aan te bieden. Het verbinden van de enorme en potentiële toeristische markt is een cruciale stap voor alle handelaren.

Bron

https://www.mpaypass.com.cn/news/202401/17161913.html

https://www.statista.com/statistics/1128321/south-korea-number-of-kakaopay-users

https://www.linkedin.com/pulse/whats-kakaopay-why-you-need-support-one-koreas-most-popular-payment/

https://www.trade.gov/country-commercial-guides/south-korea-travel-and-tourism

https://www.toutiao.com/article/6776371611890090510/?source=seo_tt_juhe

<a href="https://www.freepik.com/free-photo/woman-uses-phone-zero-waste-shop_136748182.htm#&position=0&from_view=search&track=ais&uuid=c4890296-3add-475d-bfb3-972a4fbfd128">

Image by DC Studio</a> on Freepik

Over de auteur: Silkpay

Silkpay, gevestigd in Parijs, biedt omnichannel en veilige betalingsoplossingen om fysieke winkels en e-commerce in Europa te helpen meer dan 30 van 's werelds meest populaire betaalmethoden te accepteren: Visa, Mastercard, CB, UnionPay, Alipay+, WeChat Pay en Azië- Pacific's belangrijkste e-wallets.

Silkpay is een winnaar van de LVMH Innovation Award. Het bedrijf werd ook geselecteerd als finalist voor de "Money 20/20" Best Startup en in de "MPE Berlin” Startup Awards. Silkpay won ook de "Best Fintech" awards van Capgemini en BPCE.

Silkpay helpt verkopers om hun klanten de soepelste betalingservaring te bieden. We zijn een getalenteerd en internationaal team, gedreven door één doel: de klantervaring verbeteren en betalingen eenvoudig en veilig maken.