Winkelwagentje 0
 
 
 

Samen een succesverhaal creëren op de Chinese markt

Ons Chinese Marketing Manager-team ondersteunt uw sociale mediastrategie en bouwt uw merkreputatie helemaal opnieuw op in de meest populaire platforms in China : WeChat - Weibo - Little Red Book - Alipay - Dianping.

 
 
Chinese sociale-mediaplatforms Weibo, rood boekje, WeChat en Dianping. Kan veel marketingdiensten bieden voor Europese handelaren
 
color suggestion.PNG

 

 WeChat

 

Maandelijks actieve gebruikers : 1.2 miljard

Dagelijks actieve gebruikers : 619.6 miljoen

Aantal WeChat mini-programma's: 6 miljoen

Tijd besteed aan WeChat: 70min / dag

color suggestion.PNG
 

WeChat:

WeChat is de alles-in-één Chinese messaging app ontwikkeld door Tencent. Het is een mix van Whatsapp, Facebook, Instagram en Skype. WeChat biedt ook financiële diensten, online shopping, games, professionele werktools, e-wallet (WeChat Pay)... Zijn vermogen om alles wat gebruikers nodig hebben in één app aan te bieden, heeft van WeChat het populairste social media-platform in China gemaakt.

Merken kunnen een één-op-één-interactie hebben met gebruikers. Ze mogen nu adverteren in WeChat via banneradvertenties, Influencers en zelfs momentenadvertenties.

Chinees social media-platform: WeChat. Kan verkopers helpen producten te promoten en op de markt te brengen.
 

 Weibo

 

Maandelijks actieve gebruikers : 550 miljoen

Dagelijks actieve gebruikers: 241 miljoen

Tijd doorgebracht op Weibo : 90 min/dag

Aantal dagelijkse videoweergaven : 2 miljard

color suggestion.PNG
 
Chinees social media-platform: Weibo. De meest populaire sociale blog in China, en ook beschikbaar in Europa.

Weibo:

Weibo staat bekend als het Chinese Twitter. Het is het populairste microbloggingplatform dat in 2009 werd opgericht. Gebruikers kunnen video's en afbeeldingen uploaden, ze delen en communiceren met elkaar via het platform. Weibo is populair onder jonge werknemers en de stedelijke verbonden bevolking. Het platform bevat een grote hoeveelheid informatieve en trending content die nuttig kan zijn voor organisaties. 

Bedrijven maken Weibo-accounts aan om te communiceren met hun huidige klanten of doelgroepen of zelfs om hun producten te verkopen via de officiële pagina.

 

 Little Red Book

 

Aantal gebruikers : 300 miljoen

Maandelijks actieve gebruikers : 200 millions

230 landen en regio's

Aantal merken : 80 duizend

color suggestion.PNG
 

 Little Red Book:

Xiao Hong Shu, of “Little Red Book” is een platform waar gebruikers feedback kunnen plaatsen, kunnen deelnemen aan discussies, of hun eigen inhoud kunnen plaatsen. Het is te vergelijken met TripAdvisor en Pinterest. De belangrijkste inhoud van Xiao Hong Shu zijn productfoto's en winkelervaringen van gebruikers, waaronder de beste tips en deals voor overzeese reizen.

Little Red Book heeft in 2014 zijn grensoverschrijdend e-commerceplatform, ”The RED store”, gelanceerd om gebruikers in staat te stellen overzeese producten rechtstreeks via het platform te kopen. Lancôme, Swiss en Innisfree zijn actieve merken in de Rode winkel.

Chinese social media platforms: Rood boekje, social media waar mensen graag hun leven delen.
 

 Alipay

 

Aantal wereldwijde gebruikers : 1.2 miljard

Jaarlijks actieve gebruikers : 900 miljoen

Financiële diensten bereiken 720 miljoen consumenten

Financiële diensten omvatten 28 miljoen kleine, middelgrote en micro-ondernemingen

color suggestion.PNG
 
Chinese sociale-mediaplatforms: Alipay, Alipay biedt speciale geografische push-marketingdiensten voor Europese handelaren.
 

Alipay:

Profiteer van Alipay’s geolocalasatiesysteem, laat u aanbevelen aan een gekwalificeerde doelgroep, en verlevendig uw community door promotiecoupons en nieuws van uw merk te delen in de meest gebruikte apps door Chinese consumenten.

 

 Dianping

 

Met 2,500 steden en landen in het hele land

Maandelijks actieve gebruikers : 200 millions

14 miljoen handelaren

Meer dan 15 miljard maandelijkse paginaweergaven

color suggestion.PNG
 

Dianping :

Dianping werd gecreëerd om de meningen van gebruikers over restaurants te verzamelen en reviews te delen. Het biedt de mogelijkheid om eten direct vanuit de app te bestellen en ook om promotieaanbiedingen te kopen. Dankzij de populariteit van deze dienst verwerkt de app dagelijks meer dan 20 miljoen bestellingen, aldus "Jane Zuo" van Dianping. Nu in Dianping, kunnen gebruikers hun feedback delen over bars, sportscholen, schoonheidssalons en zelfs hotels, niet alleen restaurants.

 
Chinese markt marketing diensten Dianping
 
 

 Populair worden door een influencer-strategie

Key Opinion Leader in marketing uitgegroeid tot een van de krachtigste hefbomen voor klantenwerving in China. Ons brede repertoire van influencers in China en Europa stelt ons in staat de meest geschikte key opinion leaders te vinden om over uw merk te praten zonder het te verbloemen.

 
 
Chinese markt marketing diensten influencer-strategie KOL
 

Onze missie:

Aanwerven van influencers in lijn met uw merkimago

Marketingcampagne coördinatie van planning tot rapportage

 
 

 Vertrouw ons uw Chinees marketing project toe

 
color suggestion.PNG