China maakt betalingen eenvoudiger voor internationale bezoekers

 

Hoewel China weer open is, zorgt het speciale betalingssysteem ervoor dat veel potentiële toeristen nog steeds bang zijn om op vakantie te gaan naar China. Omdat ze, van straatstalletjes tot grote supermarkten, steeds vaker lokale betaalsystemen zoals Alipay en WeChat Pay accepteren, wordt zelfs contant geld lastig te gebruiken. Voor toeristen is het betalen met e-wallets zoals Alipay en WeChat Pay een echte barrière geworden. Het goede nieuws is dat zowel WeChat Pay als Alipay nu het koppelen van buitenlandse kaarten mogelijk maken. Deze ontwikkelingen zorgen ervoor dat buitenlanders gemakkelijker aankopen kunnen doen tijdens hun reis naar China.

In dit artikel zullen we praten over waarom China zich inspant om Chinese e-wallets toe te staan ​​buitenlandse kaarten te koppelen, en welke inspiratie buitenlandse handelaars hieruit kunnen halen.

Meer informatie vindt u ook in ons andere artikel: Alipay en Wechat Pay omarmen de integratie van Visa en Mastercard.

Waarom staat China toe dat Chinese e-wallets buitenlandse kaarten kunnen koppelen?

Bevorder de ontwikkeling van het toerisme

Nu China een belangrijke toeristische bestemming wordt, kan het toestaan ​​van buitenlandse toeristen om gebruik te maken van betaalmethoden waarmee ze vertrouwd zijn, hun uitgaven in China aanzienlijk vergemakkelijken, waardoor de reiservaring van toeristen wordt verbeterd en zo de groei van de toeristische sector wordt bevorderd.

Breid de mondiale markten uit

Zowel Alipay als WeChat Pay breiden hun internationale markten actief uit. Het toestaan ​​van toeristen om buitenlandse kaarten te koppelen maakt deel uit van de internationaliseringsstrategie van deze betalingsplatforms, met als doel meer internationale gebruikers aan te trekken en hun mondiale invloed uit te breiden.

Versterk grensoverschrijdende transacties

Door buitenlandse kaarten te ondersteunen kan het grensoverschrijdende transactieproces worden vereenvoudigd, waardoor het voor internationale gebruikers gemakkelijker wordt om in China te winkelen en te betalen, terwijl Chinese handelaren ook worden geholpen meer internationale klanten aan te trekken.

Verbeter de wereldwijde erkenning van Chinese merken

Dit is ook een belangrijke stap om de wereldwijde erkenning en acceptatie van twee Chinese merken, Alipay en WeChat Pay, te vergroten, wat de concurrentiepositie van China op het mondiale digitale betalingsveld zal helpen vergroten.

De reflecties voor Europese en Amerikaanse kooplieden

Uit gegevens van Ctrip blijkt dat de Chinese markt voor inkomend toerisme zich in een versnelde herstelfase bevindt. Van januari tot oktober dit jaar stegen de inkomende reisorders met 125%, bijna 80% ten opzichte van dezelfde periode in 2019.

In China is door de opening van het beleid en de toename van het aantal internationale vluchten de vraag naar uitgaand toerisme voortdurend toegenomen, wat een goede trend van ordelijk herstel laat zien. Volgens monitoringgegevens van de China Tourism Academy ontvingen uitgaande reisbestemmingen in de eerste helft van het jaar 2023 in totaal 40,37 miljoen toeristen op het vasteland.

Er zijn gesprekken geweest over Chinese e-wallets voor betalingen die tot op zekere hoogte bijdragen aan de toename van het aantal buitenlandse toeristen door het accepteren van buitenlandse kaarten. Toeristen hoeven zich geen zorgen meer te maken over hoe ze in China moeten betalen.

Op dezelfde manier kan het buitenland er ook voor kiezen om de betaalmethoden te accepteren die Chinese toeristen bekend zijn om internationale klanten aan te trekken en de omzetgroei te bevorderen.

Verkopers in Europa en de VS moeten ook actief betaalsystemen accepteren die bekend en geliefd zijn bij Chinese toeristen, zoals WeChat, Alipay en UnionPay Yunshanfu. Door Chinese toeristen veilige, gemakkelijke en snelle betaalmethoden in uw winkel te bieden, trekt u een groot aantal klanten aan en draagt ​​u aanzienlijk bij aan de hogere omzet.

Als u een Europese of Amerikaanse handelaar bent, kan Silkpay uw winkel uitrusten met slechts één kassaterminal die Alipay, WeChat Pay en UnionPay Yunshanfu kan integreren. Uw winkel kan eenvoudig de e-wallets accepteren waarmee klanten bekend zijn, waarna ze de betaling veilig en snel kunnen voltooien door de QR-code te scannen.

Voor het accepteren van online betalingen kan Silkpay u helpen deze betaalmethoden te integreren via API, PaybyLink of Plugins.

Conclusie

Om meer internationale toeristen aan te trekken en hun consumptie-ervaring in China te verbeteren, promoot China actief Alipay en WeChat Pay om buitenlandse kaarten te koppelen. Dit zal niet alleen de ontwikkeling van het toerisme helpen bevorderen, maar ook het gemak van grensoverschrijdende transacties vergroten. Tegelijkertijd kan Silkpay Europese en Amerikaanse handelaars helpen deze Chinese e-wallets als betaalmiddel te accepteren, waardoor Chinese toeristen worden aangetrokken en de omzetgroei wordt bevorderd.

Bron

https://economictimes.indiatimes.com/nri/visit/china-seeks-to-make-travel-payments-easier-for-foreigners/articleshow/104065131.cms

http://www.news.cn/local/2023-11/22/c_1129987128.htm

https://finance.sina.cn/tech/2023-10-23/detail-imzsatpn4131224.d.html

Image by <a href="https://www.freepik.com/free-photo/person-paying-with-nfc-technology-restaurant_36017436.htm#query=mobile%20payment%20with%20people&position=23&from_view=search&track=ais&uuid=367fd646-0f80-4c61-8fb5-2a60f7de0298"

>Freepik</a>

Over de auteur: Silkpay

Silkpay, gevestigd in Parijs, biedt omnichannel en veilige betalingsoplossingen om fysieke winkels en e-commerce in Europa te helpen meer dan 30 van 's werelds meest populaire betaalmethoden te accepteren: Visa, Mastercard, CB, UnionPay, Alipay+, WeChat Pay en Azië- Pacific's belangrijkste e-wallets.

Silkpay is een winnaar van de LVMH Innovation Award. Het bedrijf werd ook geselecteerd als finalist voor de "Money 20/20" Best Startup en in de "MPE Berlin” Startup Awards. Silkpay won ook de "Best Fintech" awards van Capgemini en BPCE.

Silkpay helpt verkopers om hun klanten de soepelste betalingservaring te bieden. We zijn een getalenteerd en internationaal team, gedreven door één doel: de klantervaring verbeteren en betalingen eenvoudig en veilig maken.